Neotippek: Online marketing trükkök

Fejlessze egyedül Internetes megjelenését és honlapját!

Mi támogatjuk, és  NEOTIPPEK  - kel segítjük Önt hétről-hétre!

Mi a legfontosabb teendő? Mivel kezdjük?

 
Először is vizsgáljuk meg, honlapunk hol jelenik meg az általunk legfontosabbnak tartott kulcsszavakra!
Például írjuk be a Google keresőjébe (www.google.hu) az általunk legfontosabbnak tartott kulcsszót, és nézzük meg, honlapunk hányadikként szerepel a találati listában!
  • Ha honlapunk egyáltalán nem jelenik meg a találati listában, akkor van bőven teendőnk, sürgősen álljunk neki honlapunk fejlesztésének, mert ez azt jelenti, hogy ugyanígy partnereink/vevőink sem találnak meg minket! Gondoljunk csak bele, ha keresünk valamit az Interneten, akkor meddig nézzük át az akár több 100-1000-... találatot tartalmazó listát! Talán egy-két oldalt (egy oldalon 10 találat jelenik meg) böngészünk át, majd másik, pontosabb keresést indítunk.
  • Ha honlapunk az első 50-100 találat között szerepel, akkor ugyan lehet, hogy partnereink megtalálnak bennünket bizonyos kulcsszavakra, de még lenne mit javítanunk Internetes megjelenésünkön
  • Ha honlapunk benne van az első 20 találat között (vagyis szerepel az első vagy a második oldalon), akkor sem felesleges követnie minket, mert lehet, hogy segítségünkkel az első oldalra juthat, lényegesen javítva ezzel oldalának látogatói számán, illetve az első oldali megjelenés esetén pedig pozíciót javíthat! Ne felejtsük, hogy ezen első oldali találati helyek között is őrületes nagy a verseny az egyes cégek honlapjai között! 
 

Miért mindig a GOOGLE?

Napjainkban a GOOGLE szinte egyeduralkodó a keresők között!
 
Nem csak a www.google.com oldalon használjuk, hanem a a különböző böngészők és a legnagyobb portálok is ezt használják beépített keresőként. Éppen ezért elsősorban a Google - ra érdemes optimalizálni oldalunkat, ugyanis nagyjából az összes többi kererső is hasonló elveken alapul.
 
 

Mi is az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás = SEO (Search Engine Optimalisation) azon módszerek gyűjtőneve, melynek segítségével egy weboldalt az Internetes keresők (Pl.Google) találati listáján előrébb tudnak pozícionálni.
 
A keresőoptimalizálás sok egyszerű lépésből álló folyamat, amelyet bárki el tud végezni. Ne halogassa, lásson hozzá NEOTIPPJEINK segítségével, mi fogjuk a kezét!
 
 
 

Hogyan népszerűsítsük honlapunkat? Mi a mai legnépszerűbb hirdetési forma?

 
Gondoljon bele: Adott fel mostanában újsághirdetést teljesen feleslegesen, eredmény nélkül?
 
Legtöbb cég esetében már kidobott pénznek és elavult eszköznek számítanak a különböző újsághirdetések és egyéb papír alapú hirdetési formák. A különböző médiákban feladott hirdetések, pedig egy átlagos kis és középvállalkozó számára megfizethetetlenek.
 
Napjainkban a KKV-k számára az Internetes hirdetési formák térnyerése és lassan egyeduralkodása vitathatatlan! Ezen Internetes hirdetési formák közül is legnépszerűbbnek számítanak az AdWords hirdetések.
 
A Google AdWords gyors és egyszerű módja a jól célzott kattintás alapú(CPC) hirdetésnek, vagyis egy általunk meghatározott és átutalt költségkeretből gazdálkodva a hirdetésünkre kattintók (és honlapunkon landolók) után fizetünk. A kattintási költséget pedig az egymással versengő cégek ajánlatai, vagyis fizetési hajlandóságuk határozza meg.
 
Az így feladott AdWords-hirdetések pedig
  • a Google keresési eredményei fölött (olyan, mintha a 3 legelső találat lenne, jobban megvizsgálva halvány rózsaszín alapon szerepelnek ezek a hirdetések),
  • illetve a találati lista mellett,
  • és az egyre bővülő Google Display hálózat keresési / tartalomoldalain jelenhetnek meg.
 
 

Közösségi oldalak térnyerése: Fent kell lennem a Facebook-on?

 
Az utóbbi pár évben tagadhatatlanul felfokozott érdeklődés övezte a közösségi oldalakat (Twitter, IWIW, Facebook...), és ezek közül főként a Facebook-ot és a Facebook hatalmas térnyerését. Nap, mint nap foglalkozunk vele, van aki mindig fent van és percre pontosan követi az eseményeket, van aki csak párszor lép fel hetente, van aki meg el sem tudja képzelni, hogy hogy lehet így élni! De szinte mindenki foglalkozik vele!
 
Vállalati és céges szinten is egyre többen hoznak létre Facebook-os oldalt maguknak, vagy bíznak meg ezzel a feladattal egy informatikai céget. Az eredmény pedig az, hogy egyre több és több időt töltünk el ezekkel a teendőkkel naponta (magán és céges szinten egyaránt), néha azt a téves következtetést levonva, hogy a cégnek „fent kell lennie a Facebookon”, és onnantól kezdve meg van oldva a vállalati marketing és PR.
 
Tehát hajlamosak vagyunk elveszni a virtuális teendők tengerében? Az igazság az, hogy önmagában a céges jelenlét Facebookon vagy úgy általában a netes közegben semmit nem ér! Vizsgáljuk meg, mekkora ráfordítással milyen megtérülést hozhatunk ki a közösségi csatornákból: ha jól csináljuk, az eredmény szinte biztosan pozitív lesz, mert a közösségi médiában rejlő potenciál valóban hatalmas! Már csak azért is, mert az utóbbi évben is bebizonyosodott, hogy nálunk szinte divat a lájkolás (LIKE), vagyis szeretjük ilyen formában tudtára adni a világnak, hogy mit is kedvelünk és megosztani barátainkkal, ami tetszik nekünk. A lájkolási és megosztási láz aranybánya a szöveges és képes lájkoldalaknak és akár aranybánya lehet a mi cégünknek is, ha kihasználjuk az ebben rejlő lehetőségeket!
 
Tehát a válasz a kérdésre "Fent kell lennem a Facebook-on?" - IGEN!
 
 
Ha van kedve még tovább olvasgatni a Facebook-ról, akkor az alábbiakban ajánlunk pár érdekességet és cikket:
 
 

A Google rangsorolja a weboldalamat?

Milyen "osztályzatot" kaptam (Page Rank)?
 
Ma már a Page Rank szó a Google védjegyének számít, és amolyan osztályzatot jelent, amelyet minden weboldal megkap: 0-10-ig rangsorolja a Google a honlapokat, illetve gyakran azok látogatottabb aloldalai is külön "osztályzatot" kapnak. Egyes megfogalmazások szerint a Page Rank felfogható annak a valószínűségeként is, hogy oldalunkra odatalálnak-e a felhasználók.
 
 
Hivatalosan a PageRank az informatikában egy algoritmus, a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme. Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban a Stanford Egyetemen. Arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját honlapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden link felfogható egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy weboldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a rá mutató weboldalak milyen Page Rank értékkel rendelkeznek, vagyis ezek az oldalak "mennyire fontosak". Az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak, vagyis a PageRank a fontosság számszerűsítése.
 
 

Mi az a Google+? A Google versenyre kel a Facebook-kal?

A Google+ nem más, mint a Google közösségi próbálkozása Facebook mintára!
 
Újabban a különböző oldalakon felfedezhettünk egy +1 gombocskát a Facebook Like (Tetszik) gombok mellett és biztosan mindenki hallott már valamit a Google új találmányáról a Google+ -ról. Arról van szó ugyanis, hogy a Facebook révén a Google is felfedezte a közösségben rejlő nagy potenciált, így létrehozta a Google+ szolgáltatását. Valamint a Facebook Like (Tetszik) gomb nagy sikerén felbuzdulva megalkotta saját tartalom ajánló módszerét a +1 -et, amivel könnyen ajánlhatunk, megoszthatunk különböző tartalmakat a Google-n.
Tehát a Google+ megjelenésével hivatalosan is megindult a verseny a közösségi területeken a Google és a Facebook között. Ki fog nyerni? Jó kérdés: Ha csak a felhasználók számát nézzük, akkor a jelenleg is a Google vezet. Azt azonban még most sem lehet megsaccolni, hogy csupán fellángolás lesz-e a Google+ vagy megszorongatja és netán átveszi a helyet a Facebook-tól. Ezt csak az idő döntheti el és természetesen mi felhasználók...
 
 
Ha van kedve még tovább olvasgatni a Google+ -ról, akkor az alábbiakban ajánlunk pár érdekességet és cikket: Google vs. Facebook - számokban
 
 

Regisztrálta már cégét a Google Maps-on?

Térképes szolgáltatás: mire jó?
 
Biztosan észrevették már, hogy számos Google keresés találati listájának elején térképpel alátámasztott találati lista jelenik meg az adott kulcsszóval kapcsolatban. Ezen találatok között azok a vállalkozások szerepelnek, akik regisztrálták magukat a Google Térképes szolgáltatásába, vagyis a Google Maps-ba.
 
A Google Térkép (Google Maps) a Google által kifejlesztett ingyenes internetestérképszolgáltatás, ahol szabadon mozgatható és nagyítható térképeket találunk. A térkép mozgatása során a kis térképrészletek folyamatosan töltődnek le a szerverről, illetve jelennek meg a böngészőablakban. Ha a felhasználó valamilyen kereskedelmi objektumra keres, annak helyét egy gombostűszerű jel mutatja, ami voltaképpen egy a térkép fölé helyezett kép. Számos országban még komplett utcaképeket is láthatunk (sajnos ezt Magyarországon adatvédelmi okokból nem engedélyezték), így esetleg könnyebben megtervezhetjük útvonalunkat vagy előre megnézhetjük szállásunkat egy utazás előtt.
 
A Google Térképes szolgáltatása: Mire jó? Tehát a Google Maps segítségével útvonalat tervezhetünk, saját térképet készíthetünk például cégünk több telephelye számára és ezen térképünket feltehetjük honlapunk kapcsolatok oldalára is, hogy így látogatóink könnyebben megtaláljanak minket (Pl.: a NeoSoft esetében http://www.neosoft.hu/kapcsolat).
Ezen kívül ha vállalkozásunkat beregisztráljuk a Google Maps szolgáltatásba (cégnévvel, címmel, tevékenységünk leírássával, kategóriákkal, stb.), akkor ha valamelyik felhasználó helyi keresést indít egy adott kulcsszóval kapcsolatban (Pl.: hírlevél székesfehérvár), akkor a mi cégünket fogja feldobni az elsők között a Google keresője!
 
 NEOTIPPÜNK : Ha még nem regisztrálta vállalkozását a Google Maps szolgáltatásába, akkor ezt honlapja keresőkben való előrébb kerülése érdekében feltétlenül tegye meg! A REGISZTRÁCIÓHOZ KATTINTSON IDE!
 
 
 

Hírlevelek küldésével tarolhatok? Honnan szerezzem az adatbázisomat?

Az utóbbi időben ha tetszik, ha nem a hírlevelek betörtek e-mailes postaládáinkba, és ezzel együtt a mindennapjainkba is! Lehet őket szeretni vagy nem, de egy tény vitathatatlan, hogy ma az információk korát éljük, ami minden lehető csatornán keresztül áramlik felénk! Természetesen ezekről a tájékoztató célú hírlevelekről le lehet iratkozni és be lehet dobni őket a kukába is, de tanulni is lehet belőlük, és legfőképpen felhasználni ezt a módszert vállalkozásunk népszerűsítésére és vevőink tájékoztatására! Próbálja ki Ön is!
 
Tehát mi a megoldás?  NEOTIPPÜNK Vegyük fel mi is a ritmust és tájékoztassuk vevőinket, partnereinket hírlevelek segítségével a vállalkozásunkkal kapcsolatos különböző eseményekről (Pl.: akciók, események, elismerések, stb.)! Ha ezt még eddig nem tették meg, akkor kezdjék el gyűjteni partnereik adatait (név, e-mail cím, stb.), akiket tájékoztatni szeretnének, és hétről-hétre találjanak ki valami érdekes információt, amit megosztanának velük! Ha erre nincsen lehetőségük, akkor keressenek meg egy adatbázisok forgalmazásával foglalkozó céget, akiktől adatokat vásárolhatnak. Ezzel azonban körültekintően kell eljárnunk! Csak megbízható helyről vásároljunk, ahol a címlista forrása ellenőrizhető, s igazolhatóan legális, hiszen csak olyan email címekre küldhetünk ki levelet, akik a magyar jogszabályok szerint kifejezetten hozzájárulásukat adták, hírlevelek fogadására!
 
Marketing fogás? IGEN! De a hírlevelek elterjedéséből is látható, hogy működik! Ahhoz, hogy vevőink és partnereink - akikkel egyszer már sikerült kapcsolatba kerülnünk - ne felejtsenek el bennünket, ott kell lennünk a fejükben, és a mindennapjainkban! Erre pedig az egyik legjobb megoldás a hírlevelek küldése! 
 
Hogyan küldjünk hírlevelet? Hírlevelet bárki küldhet, csak a rendelkezésre álló e-mail címeket be kell írnia az e-mailje címzett mezőjébe. Ha ennél komolyabb, esetleg profibb, képekkel tarkított megoldásra vágyunk, akkor vásároljunk hírlevélküldő szoftvert, és ezen keresztül sokkal egyszerűbben fogjuk tudni elküldeni hírleveleinket és kezelni adatainkat, valamint az elküldött hírleveleink statisztikáiból is sokat okulhatunk! Ha pedig úgy érezzük, minderre önerőből képtelenek vagyunk, akkor ezzel a feladattal bízzunk meg egy ezzel foglalkozó céget!
 
FIGYELMEZTETÉS: Az Adatkezeléssel és így a hírlevelek küldésével kapcsolatos szabályozás 2012. január 1.-étől megváltozik, szigorodik! Ha partnereinktől bármilyen úton-módon adatokat gyűjtünk be és azt tároljuk, akkor szerepeltetnünk kell honlapunkon egy adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztató oldalt is illetve bejelentési kötelezettségünk is lesz! HAMAROSAN: Hogyan írjuk meg adatkezelési nyilatkozatunkat és mi szerepeljen rajta?!
 

Mi az a YouTube? Hogyan használhatjuk fel saját készítésű YouTube videónkat weboldalunk színesítésére?

 
Mindenki ismeri a YouTube-ot? Ha nem akkor egy rövid megfogalmazással segítünk: A YouTube egy olyan weblap, ahol a felhasználók videoklipeket tölthetnek fel és nézhetnek meg. A mögöttes céget 2006-ban felvásárolta a Google és azóta annak leányvállalataként működik. A legnagyobb vívmánya, hogy a rajta megjelenő tartalmak döntő többségben egyszerű otthoni felhasználóktól, magánszemélyektől származnak, de mára már sok cég felismerte, hogy az oldal napi több milliárdos látogatója nagyszerű lehetőséget biztosít a reklámozásra. Manapság már több nagyobb médiavállalatnak van saját csatornája a YouTube rendszerében. Továbbá a filmipar is jelen van az oldalon, ami azt jelenti, hogy a filmeket, sorozatokat már teljes hosszukban végig lehet nézni ezen a weboldalon. Tehát a feltöltött tartalmak között egyaránt megtalálhatóak film- és tévéműsor-részletek, zenei videók és házi készítésű videofelvételek is. Kezdetben a feltölthető videók hossza nem volt korlátozva, majd 10, illetve később 15 perces időlimitet állapítottak meg, végül pedig 2010 decemberében ismét eltörölték az időkorlátot azon felhasználók számára, akik nem sértették meg a honlap szabályzatát.
Habár hatalmas pénzforrás lehetne, az oldal máig nem termel profitot. Azonban a Google-t ismerve törekszik a videómegosztó oldal nyereségessé tételére is, mégpedig a keresőmotorjánál bevált hirdetési megoldások (Adwords) segítségével. Ha esetleg már találkoztunk is vele, a videófelvételeken már látható néhány bosszantó hirdetés!
 
Készítsünk saját videókat termékünkről, szolgáltatásaikról, munkafolyamatainkról, amelyeket a YouTube csatornájára való feltöltés után beilleszthetünk honlapunk forráskódjába. Ezeket a videókat egyrészt a YouTube-on egy saját csatorna létrehozásával is népszerűsíthetjük, másrészt pedig - ahogy az előbb is utaltunk rá - feltölthetjük közvetlenül saját honlapunkra is! Keresőoptimalizációs szempontokra is gondolva, a feltöltött felvételhez mindig társítsunk hozzá kulcsszavakkal tarkított címet és leírást, illetve weboldalunk linkjét is!
A YouTube videók előnyei közé tartozik, hogy könnyen kihelyezhetőek weblapunkra, nem foglalnak tárhelyet a saját honlapunkon, továbbá a legfontosabb dolog, hogy megjelennek a Google találati listájában, fokozott jelenlétet biztosítva ezzel a keresőkben!
 
 
 

Mi is az a Twitter és mire való? Hogyan használhatjuk fel a Twittert honlapunk népszerűsítésére?

 
Mi is az a Twitter? A twitter egy mikroblog és egy ismeretségi hálózat: a felhasználók rövid bejegyzéseket, üzeneteket írnak egymásnak (formázatlan szövegként, maximum 140 karakter hosszúságban) a Twitter honlapján, SMS-ben vagy egyéb felhasználói programokon, webes szolgáltatásokon keresztül, akár az egyre népszerűbb okostelefonokon is. A friss bejegyzések a felhasználó profilján jelennek meg, de azonnal kézbesíti azoknak a felhasználóknak is, akik ezt igénylik. A Twitter ingyenes, de ha valaki SMS-eken keresztül kommunikál a rendszerrel, akkor ez az adott mobilszolgáltatótól függően pénzbe kerülhet.
 
A Twitteres blogolási lehetőség leginkább Amerikában terjedt el, de nálunk Magyarországon is sokan használják. Előnye a Facebook-hoz és a YouTube-hoz hasonlóan, hogy intenzív webes megjelenést tesz lehetővé, vagyis a benne közzétett tartalmak és linkek megjelennek e Google találati listájának találatai között.
 
Próbálja ki! Csatlakozzon a Twitter rendszeréhez, és írjon naponta-hetente rövid bejegyzéseket vállalkozásával kapcsolatos aktuális eseményekről, termékeiről és szolgáltatásairól, vagy csak arról, hogy éppen mi történik a munkahelyén! Bejegyzéseihez mindig csatoljon linket is (aloldali vagy főoldali linkeket egyaránt!), hogy ezek megjelenjenek a Google találati listájának találatai között is!
 
 
 
 

Adatvédelem - Adatkezelés szabályosan? Hogyan írjuk meg helyesen adatkezeléssel kapcsolatos nyilatkozatunkat?

Tudta, hogy 2012. január 1-jétől hatályos az ÚJ ADATVÉDELMI TÖRVÉNY???
 
Nem újdonság! Eddig is volt adatvédelmi törvény, ahol ingyenesen vette nyilvántartásba az adatvédelmi biztos az adatkezelőket, azonban mivel a bejelentési kötelezettség elmulasztása nem járt következményekkel, így viszonylag kevesen éltek a bejelentés lehetőségével.
 
Változás: 2012. január 1-től jön az új adatvédelmi törvény, melynek értelmében nem lehet adatkezelést folytatni egészen addig, amíg a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság nyilvántartásba nem vesz! A nyilvántartásba vételért pedig már díjat is kell fizetnünk, ha pedig ezt véletlenül elmulasszuk, akkor akár 10 millió Ft bírságot is kiszabhatnak ránk! Szóval érdemes figyelnünk, mert ha már jelenleg is adatkezeléssel kapcsolatos tevékenységet folytatunk (Pl.: hírlevelek küldése), akkor számunkra a kérelem beadási határideje 2012. június 30! Ennek hiányában az adatkezelés 2012. június 30-át követően nem folytatható!
 
Hogyan írjuk meg és szerepeltessük helyesen honlapunkon adatkezelési nyilatkozatunkat?
 
Az új adatvédelmi törvény szerint 2012. január 1-től nem csak az adatkezelésekkel kapcsolatos bejelentés válik kötelezővé, hanem egy adatvédelmi nyilatkozat menüpont szerepeltetése is honlapunkon! Vagyis jövő évtől minden cég köteles honlapján keresztül tájékoztatni ügyfeleit adatkezelésre vonatkozó irányelveiről, és adatvédelmi gyakorlatáról. Tehát figyeljünk oda arra, hogy ne csak a hatósági bejelentésre koncentráljunk, hanem ezt kiegészítve honlapunk adatvédelmi nyilatkozatának megírására is!
 
 
HAMAROSAN FOLYTATJUK...
 
Használjuk weboldalunk elérhetőségénél a www. - t vagy ne?
Hogyan válasszunk domain nevet magunknak?
Nem érnek semmit azok a linkek, amelyek nem hivatkoznak oldalunkra? Mit jelet a nofollow link?
 
...és még számtalan hasznos, izgalmas kérdéssel jövünk hétről-hétre! TARTSON VELÜNK!