7. NEOTIPP:

Hogyan kerüljünk előrébb a GOOGLE találati listájában linképítés segítségével?

LINKÉPÍTÉS MÁSKÉNT - Hogyan kerüljünk előrébb a GOOGLE találati listájában a linképítés egyéb formáival?
 
Eddig a következőket néztük át:
 

A Linképítés egyéb módszerei

Először is szeretnénk tisztázni, hogy ebben a NEOTIPPÜNK - ben nem csak a szó legszorosabb értelmében vett, szokványos linképítési módszerekről lesz szó, hanem olyan lehetőségekről is, amelyek segítségével honlapunkat és annak aloldalait népszerűsíthetjük linkek kihelyezésével.
 
Először összefoglalásként (majd hétről-hétre kifejtve) lássuk csak, hogy mire is gondoltunk:

Belső Linkelés

Belső linkelés nem más, mint amikor saját weboldalunkról egy másik oldalunkat, aloldalunkat linkeljük, azaz főoldalunkról vagy bármelyik aloldalunkról link segítségével hivatkozunk egy másik aloldalunkra. Honlapunk kialakítása során figyelnünk kell erre a belső linkrendszerre is, ami a Google és a keresők számára átláthatóbbá teszi weboldalunkat és annak struktúráját. Ennek a módszernek a jelentőségét befolyásolja, hogy a keresők tisztában vannak azzal, hogy a linket mi helyeztük ki, éppen ezért akkora hatással nem rendelkeznek, mint a többi linképítési módszer!

Cikkek írása és beküldése:

Ma a legtöbb Interneten szereplő linképítés módszereivel kapcsolatos írás megemlíti a szakértő cikkek publikálásának módszerét. Ez nem más, mint amikor különböző cikkgyűjtő oldalakra írunk vendégcikket, és weboldalunk linkjét a cikk szövegébe ágyazzuk bele. Hatékony, de rendkívül időigényes linképítési módszer, mert minden oldalra különböző cikket kell írnunk, vagyis legalább 60%-ban különböznie kell a megírt cikkeknek egymástól, mert a Google bünteti az úgynevezett duplikált tartalmakat. Továbbá időkorlátot jelent, hogy legtöbbször a cikk jóváhagyását is meg kell várnunk.
Megjegyzés: Legnagyobb hatékonyságot a magas PR (Page Rank) értékkel rendelkező oldalakra való publikálással érhetünk el!

Blog kommentelés - Blogolás:

Hasonlóan a cikkek írásához írhatunk bejegyzéseket vagy kommenteket különböző, témába vágó blogokon is! Amikor blogba írunk hozzászólásunkhoz mindig illesszük be weblapunk linkjét is! A folyamat a cikkekhez hasonlóan viszonylag időigényes és félő, hogy nem megfelelő hozzászólás esetén törlik is bejegyzésünket, linkünkkel együtt! Hatékonysági problémát jelenthet továbbá az is, ha az adott blog nofollow linket használ a kommentekben, ami azt jelenti, hogy a beillesztett linkünk nem vezet át az oldalunkra.
Ha valamilyen téma érdekel minket vagy ezen a területen szakértőkké szeretnénk válni, akkor írhatunk mi is saját blogot. Ha van már honlapunk, akkor ezt simán weboldalunk aloldalai segítségével is megtehetjük, illetve léteznek erre különböző blogmotorok vagy blog modulok is, amelyek honlapunkhoz illeszthetőek. Ne felejtsük, hogy a blogok azért is jók, mert fokozott jelenlétet biztosítanak a keresőkben!

Szakértés Fórumokon:

Szakérthetünk különböző témába vágó fórumokon is, természetesen linkünk szövegbe vagy aláírásunkba való belecsempészésével! Ehhez nem kell mást tennünk, mint az adott kulcsszó mellé beírnunk a keresőkbe, hogy "fórum", és rengeteg ilyen bejegyzést fog kidobni a rendszer (Pl.: honlapkészítés fórum). Hátrány, hogy itt talán még a blog kommenteléseknél is szigorúbb szabályozás él! Hasonló hátrányai vannak továbbá, mint a blog kommentelésnek, de itt talán még szigorúbbak a szerkesztők!

Partnerhálózatok:

Néhány helyen belefuthatunk patrnetnerhálózatokba való csatlakozási lehetőségekbe is. Ez azt jelenti, hogy ha vállalkozásunk csatlakozik egy ilyen hálózathoz, akkor ezen hálózat összes résztvevőjének honlapjára utaló linket el kell helyeznünk saját weboldalunkon (lehetőleg a főoldalon). Illetve mivel a Google nem nézi jó szemmel a különböző weblapok közötti sima linkcserét, ezért bizonyos esetekben helyet kell biztosítanunk weboldalunkon a partnerhálózatban szereplő cégekről szóló népszerűsítő cikkek számára is! Tehát ebben az estben arról van szó, hogy különböző témájú honlapokon elhelyeznek PR cikkeket. Ezek a PR cikkek pedig kiterjedt hálózat működésekor jó eséllyel növelhetik a résztvevő cégek és weblapjaik értékét!

Microsite-ok:

Mit is jelent az, hogy microsite? A legegyszerűbb megfogalmazás alapján: Egyszerű, kis terjedelmű, csupán pár oldalból álló honlapokat jelent, amelyeket kifejezetten egy-egy téma, termék vagy szolgáltatás számára hoztak létre. Ezek a kis honlapok terjedelmük és átláthatóságuk miatt igen hatékonyak, és általában kifejezetten keresőoptimalizálásra (marketingre) használják fel őket! Gondoljunk csak bele mekkora előnyt jelenthet vállalkozásunk számára, ha ezzel a technikával, több hasonló microsite-unk segítségével a keresők első oldaláról kiszoríthatjuk egy-két konkurensünk honlapját!

Facebook:

A Facebook, mint közösségi háló adta lehetőségeket ma már senki nem vitatja. Mi is írtunk már róla egy rövid összefoglalót a NEOTIPPEK oldalunkon - Közösségi oldalak térnyerése: Fent kell lennem a Facebook-on? címmel. Ezen írásunk alapján is csak javasolni tudjuk, hogy hozzunk létre vállalkozásuk számára Facebook oldalt, és kezdjük el gyűjteni a lájkolókat! Osszunk meg naponta vagy hetente olyan dolgokat, amelyek érdeklődésre tarthatnak számot, illetve amelyekben honlapunkra vezető linkeket is tudunk elhelyezni. Ne felejtsük, hogy azért is érdemes ebbe a területbe energiát fektetnünk, mert bejegyzéseink, és az itt közzétett linkek a Google keresőjének feldobott találatai között is megjelennek!

Twitter:

Mi is az a Twitter? A twitter egy mikroblog és egy ismeretségi hálózat...: Bővebben a Twitterről a NEOTIPPEK KÉRDÉSEINK oldalán!
Csatkalozzon a Twitter rendszeréhez és írjon naponta-hetente rövig bejegyzéseket a Twiterre termékeiről vagy szolgáltatásairól és vállalkozásáról! Bejegyzéseihez mindig csatoljon linket is, mert a Twitter előnyei közé tartozik (a Facebook-hoz és a YouTube-hoz hasonlóan), hogy intenzív webes megjelenést tesz lehetővé, vagyis a benne közzétett tartalmak és linkek szintén megjelennek e Google találati listájának találatai között!

Google+:

Ha nem ismerős a név vagy nem tud semmit a Google szolgáltatásáról a Google+ -ról, akkor kérem bevezetőként olvassa el NEOTIPPEK oldalunkon szereplő kérdésünket: Mi az a Google+? A Google versenyre kel a Facebook-kal?
A cégek előtt is megnyílt a Google+, vagyis már elérhetőek az üzleti oldalak is a Google+ -on! A Facebook oldalakhoz hasonlóan a Google+ is előrukkolt a cégek, vállalkozások számára létrehozható oldalakkal. Az új szolgáltatás Google+ Pages néven 2011. november elejétől elindult! Mindenkinek ajánljuk, hogy kezdjen el ismerkedni a Google+ Pages-sel, mert valószínűleg ezeket az oldalakat nagyon fogja kedvelni a Google keresője!
Ha érdekli a téma, olvasson tovább! - Index: A cégek előtt is megnyílt a Google+

YouTube:

A YouTube videómegosztó csatornával már így vagy úgy biztosan mindenki találkozott, ha nem akkor kérjük olvassa el NEOTIPPEK kérdésünket: Mi az a YouTube? Hogyan használhatjuk fel saját készítésű YouTube videónkat weboldalunk színesítésére?
Készítsünk saját videókat termékünkről, szolgáltatásaikról, munkafolyamatainkról, amelyeket a YouTube csatornájára való feltöltés után beilleszthetünk honlapunk forráskódjába. Ezeket a videókat egyrészt a YouTube-on egy saját csatorna létrehozásával is népszerűsíthetjük, másrészt pedig ahogy az előbb is utaltunk rá, feltölthetjük közvetlenül saját honlapunkra is! Keresőoptimalizációs szempontokra is gondolva a feltöltött felvételhez mindig társítsunk hozzá kulcsszavakkal tarkított címet és leírást, illetve weboldalunk linkjét is!
A YouTube videók előnyei közé tartozik, hogy könnyen kihelyezhetőek weblapunkra, nem foglalnak el nagy tárhelyet, továbbá a legfontosabb dolog, hogy megjelennek a Google találati listájában, fokozott jelenlétet biztosítva ezzel a keresőkben!
Ha érdekli a téma, olvasson tovább! - Index: Magyar tartalmakkal erősít a YouTube

Apróhirdetések:

Ha weblapunk vagy termékeink megengedik, akkor ingyenes apróhirdetési oldalakon is feladhatunk különböző hirdetéseket, és itt belinkelhetjük oldalunkat. Számítanunk kell azonban arra, hogy frissítés hiányában ezek a linkek 1-2 hónapon belül megszűnnek.
 

ÖSSZEFOGLALVA

Ha tehetjük, a legjobb eredmény elérése érdekében alkalmazzuk a linképítés minél több módszerét! Vagyis a teljesség igénye nélkül kezdjük a különböző linkkatalógusokba való regisztrációval, majd hozzunk létre cégünk számára Facebook oldalt, szakértsünk cikkek, blogok és fórumok segítségével, színesítsük honlapunkat saját készítésű Youtube videókkal, stb. A legjobb módszer az, ha minél több csatornán keresztül érjük el partnereinket, és így minél intenzívebb résztvevői vagyunk ennek a mai Internetes világnak!