8. NEOTIPP:

Hogyan kerüljünk előrébb a GOOGLE találati listájában belső linképítés segítségével?

BELSŐ LINKÉPÍTÉS - Hogyan alakítsuk ki honlapunk belső linkrendszerét?
Eddig a következőket néztük át:
 

Weboldalunk belső linkrendszerének kialakítása

 
A linkek hivatkozásokat jelentenek más, külső weboldalakról saját honlapunkra vagy saját honlapunkról más, külső weblapokra vagy éppen saját aloldalainkra. Ezekre a linkekre vagy hivatkozásokra kattintva más oldalakra (más honlapokra vagy saját honlapunkon belül más oldalra) kerülünk át.
 
Milyen linkek is léteznek?
  • Külső linkek, amelyek kívülről, vagyis az Interneten lévő különböző honlapokról mutatnak a mi weboldalunkra.  (Hogyan szerezzünk értékes külső linkeket? Ezekről bővebben: 5.NEOTIPP - 6.NEOTIPP - 7.NEOTIPP - jeinkben olvashat!)
  • Belső linkek, amelyek kétfélék lehetnek:
    • Kifelé, azaz egy másik weblapra mutató linkek.
    • Befelé, azaz a főoldalunkról valamelyik aloldalunkra vagy valamelyik aloldalunkról a főoldalunkra, illetve egy másik aloldalunkra mutató linkek.
Ebben a részben kizárólag a belső linképítésre és a weboldalunkon belüli belső linkrendszerre koncentrálunk!
 

Belső Linkek - Belső Linkelés

 
Belső linkelés nem más, mint amikor
hivatkozunk és ezt be is linkeljük.
 
Ez a belső linkrendszer teszi átláthatóbbá honlapunkat, vagyis érdeklődőink így sokkal könnyebben elnavigálnak weboldalunkon, illetve az sem mellékes, hogy ez az áttekinthetőség a keresők számára is létfontosságú. Természetesen annak ellenére, hogy a keresők számára ez az átjárhatóság mennyire fontos, azért a félreértések elkerülése érdekében meg kell jegyeznünk, hogy a Google nagyon is tisztában vannak azzal, hogy a linket mi helyeztük ki, éppen ezért akkora hatással nem rendelkeznek, mint a külső linkek és a többi linképítési módszer! Ettől függetlenül szerintünk ezt a lehetőséget is érdemes megragadni, hogy munkánkkal segítsük a keresőrobotok működését és ezzel (ha közvetve is, de) honlapunk megtalálásának esélyét is növeljük!
 
Tehát a belső linkek és a belső linkrendszer egyaránt a honlapok lényeges alkotóelemei, ezeken keresztül válik átláthatóvá egy weboldal szerkezete, illetve az egyes aloldalak egymáshoz való kapcsolódása. Továbbá, amit nem szabad elfelejtenünk, hogy ez a megfelelően kialakított linkrendszer biztosítja, hogy weboldalunk a keresőmotorok számára is jól leindexelhető legyen!
 

Kifelé mutató belső linkek

 
Egyirányú, csak kifelé mutató linkek
 
Az egyirányú linkek jelentése: Két különböző honlap esetében csak az egyik hivatkozik a másikra, vagyis saját honlapunk esetében csak mi hivatkozunk kifelé egy másik honlapra, az nem hivatkozik viszont ránk! Keresőoptimalizálási szempontból, ha weboldalunk tartalmának megfelelő, jó PR (Page Rank) értékkel rendelkező weboldalakra hivatkozunk, ez valószínűleg építő jelleggel hat weblapunkra és nőni fog oldalunk értéke!
 
 NEOTIPPÜNK : Mindent csak mértékkel! Maximum 10 külső linknél ne legyen több egy oldalon, különben ez negatívan befolyásolhatja honlapunk értékét!
 
 
Kétirányú, oda-vissza mutató linkek (Linkcsere, Backlink)
 
A kétirányú linkek jelentése: Két különböző honlap egyaránt hivatkozik egymásra kifelé mutató linkek segítségével. (Pl. NeoSoft hivatkozik a NeoWebes alkalmazása honlapjára, de a neoweb.hu is viszonthivatkozik a NeoSoft honlapjára.)
 
 NEOTIPPÜNK Ezekkel az oda-vissza hivatkozásokkal érdemes vigyázni, ugyanis míg ez két azonos témájú, releváns honlap esetében építő jellegű is lehet keresőoptimalizálás szempontjából, addig két teljesen különböző témájú honlap oda-vissza hivatkozása seo-s tapasztalatok szerint romboló, vagyis a Google keresőrobotok szemében nemhogy nem javít honlapunk értékén, hanem tömeges ilyen oda-vissza linkelgetés esetében még büntetést is kaphatunk!
 

Befelé mutató belső linkek

Aloldalakról a főoldalra hivatkozó belső linkek
 
Weboldalunk belső linkrendszerének kialakítása során figyeljünk arra, hogy mindegyik a aloldalunkról vissza lehessen jutni főoldalunkra, vagyis mindegyik aloldalunk egyaránt hivatkozzon főoldalunkra ! Ennek egyik legáltalánosabban használt módszerét már a honlap kialakítása során beépítheti a honlapunkat készítő cég, mégpedig úgy hogy a weblapunk fejlécében szereplő céges logónkra kattintva egyből a főoldalra jutunk vissza. Így nem szükséges minden egyes aloldalunkon külön főoldalra vezető hivatkozást beillesztenünk! Így aloldalaink segítségével még jobban erősíthetjük főoldalunk PR (Page Rank) értékét!
 
Aloldalakról aloldalakra hivatkozó belső linkek
 
Belső linkrendszerünk kialakításánál arra is oda kell figyelnünk, hogy egyes aloldalaink is hivatkozzanak egymásra és ezáltal mind látogatóink, mind pedig a keresők számára átjárható legyen honlapunk! Itt arra kell odafigyelnünk, hogy csak témában egymással összekapcsolódó vagy releváns oldalak hivatkozzanak egymásra, ugyanis így ezek az aloldalak nagymértékben erősíti egymást és ezáltal honlapunkat is! Viszont témában vagy logikailag nem összekapcsolódó aloldalaink között nem hozzunk létre linkkapcsolatot, mert ez esetleg honlapunkra nézve negatívan befolyásolhatja a keresők találatait!
 
Ezen kívül még fontos szerepet tölthet be aloldalaink száma is, amelyekről a látogatók számára hasznos tartalmak érhetőek el. Vagyis minél több ilyen aloldallal rendelkezik honlapunk, annál inkább előtérbe kerül a belső linképítés helyes struktúrájának kialakítása. Tehát, minél több értékes tartalmat megjelenítő aloldallal rendelkezünk, annál fontosabb a belső linkrendszerünk helyes kialakítása is, amelyet weblapunk a keresők találati listáján való egyre gyakoribb (egyre több kulcsszóra való) megjelenésével hálál meg!
 

Anchor Text - Szövegbuborék a hivatkozásokhoz

Belső linkrendszerünkben a keresőrobotok irányítására használhatjuk még a belső hivatkozásokhoz társított  szöveget, Anchor Text -eket is! Mi is az az Anchor Text?  Az Anchor Text nem más, mint egy buborékszöveg, amit linkjeinkhez társíthatunk. Ez a buborékszöveg akkor jelenik meg, ha a hivatkozásunk fölé húzzuk a kurzort, de még nem kattintunk rá! Keresőoptimalizálás és kulcsszavak szempontjából ezek az egy-két mondatos, pár szavas kiegészítő szövegek rendkívül fontosak lehetnek! 
 

Mit érdemes elkerülni?

Érdemes figyelni, hogy jól használjuk-e belső linkeinket, vagyis azok ténylegesen oda vezetnek-e ahová szeretnénk vagy lehivatkoztuk őket. Sokszor találkozhatunk ugyanis olyan esetekkel, amikor az adott link nem vezet sehová, vagyis a linkre kattintva nem történik semmi (megszűnt az oldal vagy csak rosszul lett lehivatkozva). A másik eset az, ha a hivatkozásra kattintva hibaüzenetet kapunk, illetve a link segítségével nem oda jutunk, ahová gondoltuk vagy ahová szerették volna a weboldal szerkesztői (Pl. ismét a főoldalon találjuk magunkat egy ajánlatkérési oldal helyett). Tehát tanácsoljuk, hogy mindig ellenőrizzük vissza munkánkat, mert a rosszul hivatkozott linkek miatt akár vevőket is veszíthetünk!
 
Kifelé mutató linkek ellenőrzése a NeoCMS szoftverrel
NeoCMS szoftverben található funkcióval, ellenőrzni lehet a kifelé mutató linkek működnek -e még.
 

Honlapunk szerkezete

A belső linkek és keresőoptimalizálás szempontjából az sem mindegy, hogy milyen szerkezetű weboldalunk! Elkülöníthetünk egymástól
  • Horizontális szerkezetben felépülő weboldalakat, amelyekben a főoldalról kiindulva minden aloldal elérhető. Ez az egyszerű, lapos szerkezet átláthatóvá teszi a honlapot, főleg ha az aloldalakat egymással össze is kötjük, vagyis egymásra hivatkoztatjuk! Kiterjedt linkkapcsolatot hozhatunk létre, amely a keresőrobotok számára könnyen áttekinthető, ha főoldalunk hivatkozik aloldalainkra, aloldalaink egymásra és vissza a főoldalunkra is.
  • Vertikális szerkezetű honlapokat, amelyeknél hierarchikusan felépülve egymásból érhetőek el a weblapunk aloldalai. Ennél a mélyen tagolt szerkezetnél lefelé haladva aloldalaink egymással összeköttetésben állnak, viszont a különböző témában kialakított aloldalak csoportjai nincsenek összekapcsolva egymással. Néhány esetben, főleg kiterjedt aloldalak esetén elkerülhetetlen az ilyen szerkezet kialakítása, de itt is figyeljünk arra, hogy kattintási távolság szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy adott alodalunk milyen messze van a főoldalunktól!

ÖSSZEFOGLALVA

Ne felejtsük, hogy a belső linkek helyes kialakításával és honlapunk linkstruktúrájával egyfajta iránymutatást adunk a keresőknek. Vagyis tulajdonképpen mi navigáljuk a keresőrobotokat, amit megtehetünk rosszul is és jól is!
A belső linkekkel kapcsolatos jó tanácsaink - NEOTIPPJEINK összefoglalva:
  • Honlapunk belső linkrendszere legyen átlátható, így látogatóink is könnyebben megtalálják, amit keresnek!
  • Ne felejtsük, hogy belső linkrendszerünk áttekinthetősége a keresőrobotok számára is létfontosságú!
  • Vigyázzunk a kifelé mutató vagy oda-vissza linkekkel! Csak mértékkel és mindig témába vágó weboldalakra hivatkozzunk!
  • Figyeljünk arra, hogy mindegyik a aloldalunkról vissza lehessen jutni főoldalunkra, vagyis mindegyik aloldalunk egyaránt hivatkozzon főoldalunkra!
  • Témában egymással összekapcsolódó, releváns aloldalaink mindig hivatkozzanak egymásra, de témában vagy logikailag nem összekapcsolódó aloldalaink között nem hozzunk létre linkkapcsolatot!
  • Belső linkrendszerünkben a keresőrobotok irányítására használjunk a belső hivatkozásokhoz társított szövegeket úgynevezett  Anchor Text -eket!
  • Mindig ellenőrizzük vissza munkánkat, hogy a rosszul hivatkozott linkeket elkerüljük!

 

HOGYAN CSINÁLJAM???

Kövessen minket CMS rendszerünkben  LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE !
 
Kövesse alábbi leíárosunkat, képsorozatunkat, amelyben NeoCMS rendszerünkön keresztül szemléltetjük a helyes hivatkozások kialakításának teendőit!
 
Megjegyzés:
  • Ha mi készítettük honlapját, de az esetleg nem NeoSoft CMS legújabb verziószámú (vagyis a honlapja adminisztrációs felülete különbözik a  képsorozatunkon vagy az alábbi leírásunkban bemutatottaktól, akkor Ön a régebbi NeoCMS rendszerünket használja), ez esetben kérje tanácsunkat HONLAPJA FRISSÍTÉSÉVEL kapcsolatban!
  • Ha nem mi készítettük honlapját, vagyis honlapja nem NeoSoft CMS rendszer alapú, akkor kérdezze meg fejlesztőjét, hogy lehetőség van-e honlapján ezeket a beállításokat megtenni (akár külön a honlap és az aloldalak esetében is)! Ha erre nincsen lehetőség, akkor forduljon hozzánk bizalommal, és segítünk!
 
Helyes hivatkozások kialakítása lépésről-lépésre:
  1. Lépjen be honlapja adminisztrációs felületére!
     
  2. Belépés után keressse meg azt az oldalt (menüpontot vagy tartalmi oldalt kiválasztva), amit szerkeszteni szeretne, majd lépjen be az oldal szerkesztő felületére!
     
  3. Kifelé hivatkozások esetében (külső hivatkozásoknál) legelőször is jelölje ki az a szövegrészt, amelyhez hivatkozást szeretne társítani, majd a fenti szerkesztőfelületen keresse meg a Hivatkozások beillesztése/módosítása gombot! A gomb megnyomása után felugró boxba az Alaptulajdonságok fül Webcím mezőjébe illessze be a kívánt URL-t!
     
  4. Használjuk ki az Anchor Text (Hivatkozásokhoz illeszthető szövegbuborékok) előnyeit és a rendben gomb megnyomása előtt váltsunk a További opciók fülre és a Súgócimke mezőbe illesszük be a hivatkozásunkkal kapcsolatos legfontosabb kulcsszavunkat (Pl.: Neosoft Honlapkészítés)!

     
  5. Belső hivatkozások esetén (honlapon belüli hivatkozásoknál) szintén jelölje ki az a szövegrészt, amelyhez hivatkozást szeretne társítani, majd a fenti szerkesztőfelületen keresse meg a Belső link gombot! A gomb megnyomása után felugró boxból (Menüpontok vagy Független oldalak fülből) válassza ki azt az aloldalt, amelyre hivatkozna és kattintson rá!
     
  6. Készíthetünk oldalon belüli hivatkozásokat is Horgonyok segítségével!
 
 
 
 
 
Tartson velünk következő alkalommal is!  9. NEOTIPP :  Szakértés cikkek, blogok és fórumok segítségével - Hogyan váljunk szakértőkké egy-egy témában és szerezzünk ezzel sok-sok értékes külső hivatkozást honlapunk számára...