3. NEOTIPP:

 
Hogyan kerüljünk előrébb a GOOGLE találati listájában releváns kulcsszavak segítségével?

Honlapunkra és aloldalainkra leginkább jellemző, releváns kulcsszavak kiválasztása:
Az elmúlt két hétben átnéztük az oldalcímek/oldalleírások/kulcsszavak és a beszédes URL-ek beállításait - 1.NEOTIPP, 2.NEOTIPP, most lássuk, hogyan fejleszthetjük tovább honlapunk megjelenését a releváns kulcsszavak segítségével!

Mi az a kulcsszó (Short tail/Long tail)?
Mi az a releváns kulcsszó?

 
Mivel sokak számára nem egyértelmű, ezért legelőször tisztázzuk a kulcsszó fogalmát. A kulcsszó nem feltétlenül egy szót jelent. Lehet akár egy teljes kifejezés is, ami 2-3-4 vagy akár még több szóból áll. Kulcsszó alatt mindig azt a szövegrészt értjük, amit a felhasználó a keresőmezőbe beír (Például a NeoSoft Kft. esetében: honlapkészítés székesfehérvár). Az utóbbi időkben a keresési trendek fejlődésével statisztikailag bizonyított dolog, hogy a minél relevánsabb találatok érdekében az emberek egyre inkább kifejezésekre keresnek.
  • Short tail kulcsszó fogalma: Azok a kulcskifejezések, amelyeket egy adott területen (termék/szolgáltatással kapcsolatban) a legtöbben keresnek (Pl.: honlap, szálloda, autó).
  • Long tail kulcsszó fogalma: Pontosabb keresés, vagyis olyan szavak/szókapcsolatok, amelyekre már egy pontosabb és kisebb találati lista jelenik meg (Pl.: honlapkészítés székesfehérvár, 5 csillagos szállodák budapesten , renault megane használtautó).
Tehát ebből kiindulva pedig a releváns kulcsszó fogalma nem más, mint azok a kulcsszavak/kifejezések összessége, amelyekre egy adott témakörben a legtöbb keresést indítják, és a téma/terület szempontjából a leginkább a tárgyhoz kapcsolódó, odavágó kifejezéseket/szavakat tartalmazzák.
 

Releváns kulcsszavak kiválasztása

Legtöbb weboldal tulajdonosa nagyjából tudja, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek honlapjára vagy azok aloldalaira leginkább jellemzőek. De van-e arról ténylegesen fogalmuk, hogy ezzel szemben az emberek milyen kulcsszavakat írnak be a keresőkbe, vagyis valójában milyen kulcsszavak alapján keresnek termékeinkre és szolgáltatásainkra? Ha követnek minket, lehet hogy meglepő eredményt kaphatnak honlapjukkal kapcsolatban is!
 
Pl.: Egyik ügyfelünk a bútorszövet szót tartotta oldala legrelevánsabb kifejezésének, a Google kulcsszóválasztó eszköz segítségével viszont kiderült, hogy míg a szinonim kárpit kifejezésre 27.100-an, addig a bútorszövetre csak 6.600-an keresnek egy adott hónapban!
Gyakori probléma ugyanis, hogy a nem megfelelő kulcsszavak kiválasztásával elkészített és optimalizált honlapoknál a várva-várt eredmény elmarad: nem találják meg az adott weboldalt a felhasználók! Általában ez a negatív eredmény, vagyis a látogatók elmaradása a kulcsszavak rossz kiválasztásában gyökerezik! Ezért is érdemes megfelelő mennyiségű időt szánnunk erre a feladatra!
 
Nem megfelelő kulcsszavak kiválasztása esetén 3 féle hibába eshetünk:
  1. A nem megfelelő kulcsszavak segítségével optimalizált weboldalunk esetében az eredmények hónapokkal később sem jelentkeznek: vagyis a keresőkből érkező forgalom nem nő! Ilyenkor szinte biztosra vehetjük, hogy rosszul határoztuk meg a kulcsszavakat, nem gondoltuk át a helyes kifejezéseket, amire később a weboldalunk optimalizálva lett.
  2. A fentinél egy fokkal jobb az az eset, amikor maga az optimalizálás sikeres, sikerül jó helyezést elérni az adott kulcsszóra (mondjuk megjelenünk az első oldalon), csak egy a baj, hogy vevőink nem azokra a kulcsszavakra, kifejezésekre keresnek, amit kiválasztottunk, illetve amire honlapunk optimalizálása történt. (Lásd a fenti bútorszövet/kárpitos példát!)
  3. Rosszabbik esetben már az optimalizálás sem sikerül. Ilyenkor annyira általános kulcsszavakat sikerül meghatározni, amire belátható időn belül lehetetlen sikerrel optimalizálni az oldalt, akkora verseny folyik a TOP 10-es megjelenésért. (Lásd short tail/long tail kulcsszó fogalmak!)
 
A fentiekből kiindulva NE FELEJTSÜK, hogy a kulcsszavak kiválasztása döntő jelentőségű az optimalizálás folyamatában, és honlapunk megjelenése szempontjából! Egész munkánk és honlapunk sikere múlhat ezen!
 
 

NeoSoft NEOTIPP a tökéletes kulcsszavak kiválasztásához:

 
NÉZZE MEG a bal oldali VIDEÓT, amelyben példák segítségével is bemutatjuk az alábbi kulcsszóválasztó eszközök használatát!
  • Google Kulcsszóválasztó Eszköz: A Google AdWords-nek létezik egy bárki által használható (akár Google fiók nélkül is elérhető) ingyenes eszköze, a Google Adwords Kulcsszóválasztó Eszköz. Működése nagyon egyszerű: beírjuk a kulcsszavakat és az eszköz máris mutatja a lehetséges szinonimákat a kapcsolt kifejezésekkel és a keresések darabszámaival együtt, vagyis globálisan, vagy helyi havi keresések alapján láthatjuk a keresési mennyiségeket. Sőt ezekből rangsort is készíthetünk! A szolgáltatásból nagyon sok ötletet meríthetünk, sokszor olyan kifejezésekre bukkanhatunk, amelyek magunktól eszünkbe sem jutottak volna, illetve innen megállapíthatjuk azt is, hogy helyesen állítottuk-e össze saját kulcsszólistánkat! 
  • Google Keresési Trendek: A Google Keresési Trendek eszköz segítségével összehasonlíthatja a keresési tendenciák alakulását keresőszavak, földrajzi területek, témacsoport és időintervallum szerint.
  • Google Analytics: A Google Analytics (GA) a Google ingyenes szolgáltatása, ami a weboldal látogatóiról készít és prezentál részletes statisztikát. Fő célkitűzése, hogy a webmesternek segítsen a reklámkampányok optimalizálásában, azáltal, hogy megmutatja, a látogatók honnan kattintottak át, mennyi időt töltenek a weboldalon, illetve hogy földrajzilag hol találhatók. Hozzáférést kérjen webmesterétől!
  • Google Webmaster Tools - Google Webmestereszközök: A Google Webmestereszközök részletes jelentéseket kínál arról, hányszor jelennek meg az oldalai a Google-ban. Megismerheti, hogyan látja a Google az Ön webhelyét, és diagnosztizálhatja a problémákat. Megtekintheti, hogyan térképezi fel és indexeli a Google webhelyét, és megismerkedhet azokkal a konkrét problémákkal, amelyeket a Google tapasztal a webhely elérése során. Megtudhatja, hogy milyen keresések irányítanak forgalmat a webhelyére, és láthatja, hogy pontosan hogyan jutnak el a webhelyre a felhasználók.
  • Konkurens cégek honlapjainak átvizsgálása kulcsszavak szempontjából: A Google keresőjébe írja be a honlapja szempontjából legfontosabbnak tartott kulcsszavakat/kifejezéseket, majd a kidobott listából szépen-sorban nézze át a konkurens találatokat! Vizsgálja át az oldalak szövegezését! Lehetőségek:
    • Nyissa meg a versenytársa oldalát (amely a találati listában szerepel), majd a Ctrl gomb és az F gomb együttes megnyomásával előugró ablakba írja be a keresni kívánt kifejezést/kulcsszót, majd nyomja meg az Entert és látni fogja, hogy a konkurens oldal szövegében hányszor szerepel az adott kifejezés!
    • Nyissa meg a versenytársa oldalát (amely a találati listában szerepel), majd vigye az egeret a honlap melletti szélső sávra! Jobb egér gomb megnyomásával előugró ablakból válassza ki az Oldal forrásának megtekintése lehetőséget, kattintson rá! Az ekkor megjelenő oldalon láthatja a versenytárs oldalának forráskódját, itt keresse meg (akár az előbbi Ctrl+F módszer segítségével) a Title/Description/Keywords kifejezéseket és nézze meg, hogy a konkurens cég hogyan, milyen kifejezésekből építette fel Oldalcím/oldalleírás/Kulcsszavait ((Title/Description/Keywords=Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak)
  • Google Adwords hirdetési tesztkampány futtatása: Honlapunk releváns kulcsszavainak kiválasztásához segítségül hívhatjuk a Google Adwords Internetes hirdetési lehetőséget is, készítsünk egy fiókot (vagy kérjünk segítséget!), majd pár hétig futtassunk egy tesztkampányt, amelyből nagyszerűen lehet látni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amire az emberek keresnek a Google keresőjében egy adott témával kapcsolatban! 
    ÖTLET: Adwords fiókunkból nemcsak a legfontosabb kulcsszavakat szűrhetjük ki, hanem ezek által ötleteket is kaphatunk termékeink vagy szolgáltatási körünk bővítésével kapcsolatban!
    Pl.: Egy oktatással foglalkozó partnerünk Adwords hirdetéseinek kampánystatisztikái alapján döntötte el, hogy mely tanfolyamok iránt érdeklődnek az emberek leginkább, vagyis következő félévtől mivel bővítse tanfolyamainak kínálatát!
 
FONTOS EMLÉKEZTETŐ! - 2.NEOTIPP! Figyeljünk oda, hogy az adott oldal a rá leginkább jellemző, releváns kulcsszót kapja oldalcímként (ami a beszédes URL-ben is megjelenik)!
Hamarosan jön: 4.NEOTIPP - Hogyan fogalmazzuk át honlapunk és aloldalaink szövegezését a kiválasztott releváns kulcsszavak segítségével...

ÖSSZEFOGLALVA

  • Készítsünk elemzést kulcsszavak szempontjából! Egyesítsük a saját magunk által kiválasztott kulcsszavakat, a fent javasolt elemzési lehetőségekkel (Google Kulcsszóválasztó, Google Keresési Trendek, versenytársak elemzése...)!
  • Ha a fentiek alapján összeállítottuk az 5-10 legfontosabb kulcsszóból álló listánkat, akkor rangsoroljuk is őket fontossági sorrendben! Így alkalmazhatjuk kulcsszavainkat az 1.NEOTIPP - nél lévő Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak, illetve a 2.NEOTIPP - Beszédes URL-ek beállításainál, illetve oldalunk szövegezésének átfogalmazása során (4.NEOTIPP)!


HOGYAN CSINÁLJAM???

 
Kövessen minket  LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE !
 
NÉZZE MEG az alábbi VIDEÓT:
 
 
NeoSoft NEOTIPP a tökéletes kulcsszavak kiválasztásához!
 
Vagy kövesse alábbi leírásunkat, amelyben részletesen leírjuk a releváns kulcsszavak kiválasztásának menetét!
 
FONTOS! Legelőször is nézzen át a NEOTIPPEK összefoglaló oldalára, az ott feltett kérdések közül olvassa át a "Mi a legfontosabb teendő? Mivel kezdjük?" kérdést és vizsgálja meg, hogy jelenleg a honlapja vagy annak egy adott aloldala melyik kategóriába tartozik a kiválasztott legfontosabb kulcsszavak szempontjából!
  1. Gondoljuk végig melyek azok a kulcsszavak, amelyekre elöl szeretnénk szerepelni a keresőkben, és ezekből a kulcsszavakból készítsünk egy listát! Ne válasszunk túl általános kifejezéseket (Pl.: ház, marketing, virág), mert azok esetében nagyon kicsi a valószínűsége, hogy belátható időn belül megfelelő eredményt érünk el! Válasszunk specifikusabb kifejezéseket, és ezekre optimalizáljuk weboldalunkat (Pl.: kiadó ház székesfehérvár)!
  2. Vegyük igénybe a Google Kulcsszóválasztó eszközét, illetve sorra a többi fent javasolt elemzési eszközt, és vizsgáljuk meg, hogy az így kapott kulcsszavak közül mire keresnek valójában az emberek, a jövőben milyen trendek várhatóak, és ez alapján egészítsük ki, vagy dolgozzuk át listánkat!
  3. Vizsgáljuk meg versenytársaink oldalait a fentiekben leírtak alapján!
  4. Rangsoroljuk az így kialakult listánkban lévő kulcsszavakat fontossági sorrendben! Azok szerepeljenek elsőként, amelyekre a legtöbben keresnek (Google kulcsszóválasztó eszközében legmagasabb a helyi havi keresések száma)!
  5. Ebből a listából válasszuk ki az összességében a honlapunkra jellemző, illetve az egyes aloldalainkra külön-külön leginkább jellemző legfontosabb (1-2) kulcsszavakat!
  6. Az így kiválasztott kulcsszavak alapján gondoljuk át az Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak és a beszédes URL-ek beállításait, majd ezek alapján fogalmazzuk át oldalaink szövegezését! (4.NEOTIPP)