2. NEOTIPP:

Hogyan kerüljünk előrébb a GOOGLE találati listájában beszédes URL-ek segítségével?

Beszédes URL-ek szerepe és beállítása - Ha túl vagyunk az oldalcímek/oldalleírások/kulcsszavak beállításain - 1.NEOTIPP, akkor lássuk, hogyan fejleszthetjük tovább honlapunk megjelenését a beszédes URL-ek segítségével!

Mi is az a beszédes URL? 

Beszédes URL-ek tulajdonképpen a felhasználók és a keresők (Pl.: Google) számára értelmezhető elérési útvonalak, azáltal, hogy az adott oldalra jellemző kulcsszavakat tartalmazzák. Vagyis a beszédes URL-ek legfőbb célja, hogy a felhasználók már az URL elolvasása után következtetni tudjanak az adott oldal tartalmára. Sőt, a keresők számára sem mindegy, mi szerepel itt, mivel figyelembe veszik a rangsorolásnál, hogy milyen kulcsszót vagy kulcsszavakat tartalmaz az adott URL.
 
Tehát sem a felhasználók, sem pedig a keresők számára nem mindegy, hogy oldalunk elérési útvonala milyen formában jelenik meg! Példák: 
  • Nem beszédes URL-ek: www.neosoft.hu/index.php?pg=sub_121
  • Beszédes, de nem ideális URL-ek: www.neosoft.hu/index.php?pg=sub_121=fotozas
  • Ideális beszédes URL-ek:http://www.neosoft.hu/fotozas
 
FONTOS! Figyeljünk oda, hogy az adott oldal a rá leginkább jellemző, releváns kulcsszót kapja oldalcímként (ami a beszédes URL-ben is megjelenik)! Vagyis, egy NeoSoft-os példával élve, nem mindegy, hogy aloldalunk számára a weboldal fejlesztés vagy a honlap készítés ( www.neosoft.hu/weboldalkeszites vagy www.neosoft.hu/honlapkeszites ) oldalcím és beszédes URL van-e megadva! Ugyanis, míg a "weboldal készítés" kifejezésre 33.000, addig "honlap készítés" kifejezésre 49.000 ember keres egy hónapban a Google keresőjében!
 
Hamarosan jön: 3.NEOTIPP - Hogyan válasszuk ki a honlapunkra és aloldalainkra leginkább jellemző, releváns kulcsszavakat...
 
Internetes hirdetési (Pl.: Adwords) szempontból sem mindegy, hogy az URL (vagyis honlapunk elérési útvonala) beszédes-e vagy sem, vagyis ránézésre látszik-e, hogy hová, melyik aloldalra visz! Tapasztalatok szerint ugyanis nagyobb a bizalom, és így a kattintási hajlandóság is, a beszédes URL-ekkel szemben! Gondoljunk csak bele, ha például hírleveleket szeretnénk indítani, és ezzel kapcsolatos rendszerek iránt érdeklődünk, melyik linkre kattintanánk szívesebben a www.neosoft.hu vagy a www.neosoft.hu/hirlevel ? Utóbbi beszédes URL az azonnali célba érést ígéri, ugyanis az sem mindegy, hogy a hirdetésünkre kattintó esetleges vásárló rögtön megtalálja-e, amit keres, vagy keresgélnie kell honlapunkon, mert így a visszafordulások aránya igen nagy lehet!
 

ÖSSZEFOGLALVA

  • A beszédes URL-ek úgynevezett beszédes elérési útvonalak, amelyekből a felhasználó egyből következtetni tud, arra, hogy a megadott URL, mely aloldalra vezet.
  • A beszédes URL-ek a keresőrobotok számára is fontos kulcsszavakat hordoznak, ami tapasztalatok szerint segíti a honlap és az adott aloldal előrébb kerülését is egyaránt!
  • Internetes hirdetéseink szempontjából, a kattintási hajlandóság terén is sokat számítanak a beszédes URL-ek!
  • Keressük meg az aloldalainkra leginkább jellemző, releváns kulcsszavakat, majd állítsuk be honlapunk adminisztrációs felületén a  beszédes URL-eket!
 

HOGYAN CSINÁLJAM???

 
Kövessen minket CMS rendszerünkben  LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE !
 
NÉZZE MEG az alábbi VIDEÓT, vagy kövesse alábbi leírásunkat, amelyben NeoCMS rendszerünkön keresztül szemléltetjük a beszédes URL-ek beállítási teendőit!
 
 
Megjegyzés: 
  • Ha mi készítettük honlapját, de az esetleg nem Neosoft CMS 2.9.2 -es verziószámú (vagyis a honlapja adminisztrációs felülete különbözik a videofelvételen vagy az alábbi leírásunkban bemutatottaktól, akkor Ön a régebbi NeoCMS rendszerünket használja), ez esetben kérje tanácsunkat HONLAPJA FRISSÍTÉSÉVEL kapcsolatban!
  • Ha nem mi készítettük honlapját, vagyis honlapja nem Neosoft CMS rendszer alapú, akkor kérdezze meg fejlesztőjét, hogy lehetőség van-e honlapján ezeket a beállításokat megtenni! Ha erre nincsen lehetőség, akkor forduljon hozzánk bizalommal, és segítünk! 
 

Beszédes URL-ek beállítása lépésről lépésre:

 
  1. Lépjen be honlapja adminisztrációs felületére!
  2. Belépés után állítsa be aloldalai beszédes URL-jét!
  3. Ha a kiválasztott aloldal a főmenüben helyezkedik el, akkor kattintson rá a Menürendszer box / Menürendszer módosítása szövegrészre!
  4. Középen keresse meg az adott menüponthoz tartozó linket vagy URL-t, majd kattintson rá!


  5. A felugró ablakban, A menüpont tartalmának elérési neve (alias URL) szövegrész alá írja be a kívánt szót, majd nyomja meg az OK-t! Így, a megadott szó alapján, a rendszer automatikusan létrehozza az adott aloldal beszédes URL-jét.
  6. Ha a kiválasztott aloldal a független oldalak között található, akkor keresse meg a Független oldalak boxot, és kattintson rá az Oldalak szerkesztése szövegrészre!
  7. Középen keresse meg az adott menüponthoz tartozó linket vagy URL-t, majd kattintson rá!


  8. A felugró ablakba, A menüpont tartalmának elérési neve (alias URL) szövegrész alá írja be a kívánt szót, majd nyomja meg az OK-t, így a megadott szó alapján a rendszer automatikusan létrehozza az adott aloldal beszédes URL-jét!
FONTOS! A beszédes URL-eket mindig ékezetek nélkül adjuk meg (Pl.: honlapkeszites és nem honlapkészítés), azaz az angol ABC betűit használjuk, a kifejezések közötti szóközökben pedig alulvonás vagy kötőjel szerepeljen (Pl.: webaruhaz-keszites vagy webaruhaz_keszites)!