Ybl Sikertörténet

 Az Ybl Miklós Pénzügyi és Számviteli Szakközépiskola sikertörténete 2010. februárjában kezdődött, amikor az iskola felkeresett bennünket meglévő honlapjuk fejlesztése ügyében. Az volt a fő problémájuk, hogy bár a pénzügyi és számviteli szakképzések iránt megnövekedett a kereslet, mégis kevés a diákjuk. Másik problémájuk az online megjelenés volt: meglévő honlapjuk elavult, vagyis nagyon nehéz volt megtalálni őket az Interneten, ezért kevesen éltek az online jelentkezési lehetőséggel. Ezen kívül a már meglévő iskolai csapatot szerették volna összekovácsolni: foglalkozni, kommunikálni, információkat megosztani diákjaikkal és tanáraikkal egyaránt. Ugyanis a szájhagyomány ereje még mindig elég nagy ebben a szektorban! Vagyis, ha jól érzik magukat az iskolában diákjaik, foglalkoznak velük, akkor ajánlhatják őket ismerőseiknek is. Végül pedig a hirdetések területén kértek tőlünk tanácsokat, ahol mi az Internetes hirdetések legkorszerűbb formáját, az Google Adwords hirdetéseket ajánlottuk nekik.

Az új honlap márciusban el is indult új designnal (www.yszi.hu), látványelemekkel és a háttérben a NeoPortal rendszerrel, amely kiváló lehetőséget biztosít az egyéni szerkesztésre, illetve a Google szempontjából kulcsfontosságú beállításokra (Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak). 


Itt egy kicsit megállnék és feltennék pár kérdést:

  • Frissíti Ön rendszeresen honlapja tartalmát? Ez egy kulcsfontosságú kérdés, ugyanis a statikus vagyis állandó tartalmakkal bíró oldalakat úgymond bünteti, vagyis hátrébb sorolja a Google!
  • Tisztában van Ön azzal, hogy mit tart a Google kulcsfontosságú beállításoknak, vagyis mik azok az Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak, amelyek helyes beállítása révén előrébb rangsorolják cége honlapját a keresők? Ezek már a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO témakörébe tartozó kifejezések, és az általunk kínált NeoPortal rendszerünk adminisztrációs felületén található beállításokról van szó. Arra a kérdésre ugyanis, hogy ha  pl. a Google keresőjében rákeresünk egy adott kifejezésre, akkor az első oldalon miért pont azt a 10 találatot látjuk amit, a válasz egyrészt az Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak beállításaiban keresendő. Másrészt pedig a linképítésben, de erről majd később…
Az Oldalcímet és az Oldalleírást a Google keresések alkalmával is láthatjuk. Az Ybl Szakközépiskola példájával élve, ha a Google-ban rákeresünk a Banki Szakügyintéző kifejezésre, akkor több mint 15.000 találatot kapunk. Az a lényeg, hogy ebből a 15.000 találatból a mi cégünk rögtön az első oldalon szerepeljen! Ugyanis rohanó világunkban senki nem fog több oldalon keresztül hátrafelé lapozgatni, hanem inkább egy új, pontosabb keresést indít! Ismerős? Az Ybl Szakközépiskola erre a kifejezésre (banki szakügyintéző) rögtön az első oldalon 5. találatként jelenik meg, ami egy nagyon szép eredmény, ugyanis előtte az első jó pár 100 találatban sem volt megtalálható! Visszatérve az Oldalcímre és az Oldalleírásra keresésünk eredményeként a következő találatot kapjuk:
 
Banki szakügyintéző tanfolyam nappali és levelező tagozaton (OKJ 55 343 01 0010 55 01) - Képzési helyszínek: Székesfehérvár, Komárom, Szekszárd és Csongrád; ...
www.yszi.hu/banki-szakugyintezo - Tárolt változat - Hasonló
 
A fenti példa első sora, vagyis a címsor, nem más, mint az oldalcím, és az alatta lévő szöveg pedig az oldalleírás. Ennek a nagyjából 2-3 soros címnek és szövegnek mindazt az információt tartalmaznia kell, amely az adott témában rá kereső ember számára fontos, vagyis ki-ki megtalálja benne, amit keres, és legyen kedve továbblépni, azaz magára a honlapra kattintani!
 
Az Oldalcímen és az Oldalleíráson kívül a másik fontos tényező a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, és ezek megfelelő számú szerepeltetése az adott oldal szövegezésében, illetve a háttérben, vagyis a honlap forrásában található metatagok között. Utóbbiak nem látszanak, csakis a Google pásztázza végig őket. Ezek segítségével mondjuk meg, hogy milyen kulcsszavakra szeretnénk legelőre kerülni a keresőkbe. Például az Ybl Miklós Pénzügyi és Számviteli Szakközépiskola esetében ilyen kulcsfontosságú kifejezésnek számít a pénzügyi szakképzéseik elnevezései vagy azok OKJ számai.
 
Az igazsághoz persze hozzátartozik még az is, hogy az ilyen kulcsszavak/oldalcímek/oldalleírások megfogalmazását a fontosabb oldalaknál külön-külön szükséges megtenni. Vagyis más-más fontos kulcsszavak vonatkoznak a banki szakügyintéző / számviteli szakügyintéző / pénzügyi szakügyintéző / stb. aloldalakra, és értelemszerűen más-más oldalcím és oldalleírási is társul hozzájuk!

Visszatérve az eredeti történethez az Ybl Szakközépiskola honlapjának szerkesztése, frissítése azóta is folyamatosan zajlik. Az yszi.hu honlapot keresőoptimalizáltuk, vagyis beállítottuk az adminisztrációs felületen a megfelelő Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak – at, és kulcsszavak szempontjából átvizsgáltuk a honlap szövegezését. Végül pedig regisztráltuk a témába vágó gyűjtőoldalakra is, amely az előzőek mellett a SEO másik fontos eleme.

Még egy kérdés:

  • Tudje-e, hogy mi az a linképítés? A fenti Oldalcím/Oldalleírás/Kulcsszavak mellett a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO másik fontos eleme! A kettő természetesen csak együtt fejti ki a megfelelő hatást, vagyis egyik tényezőt sem felejthetjük el, tehát egyik tényező sem létezik a másik nélkül! A linképítés nem más, mint honlapunk linkjének (Ybl Szakközépiskola esetében ez a http://www.yszi.hu/) szerepeltetése a legfontosabb témába illő oldalakon vagy gyűjtőoldalakon (esetünkben az oktatással/pénzüggyel/számvitellel foglalkozó oldalakat kell érteni – Pl. http://szamvitel.lap.hu). Tehát akkor érjük el a legnagyobb sikert, ha cégünk honlapjára minél több releváns és rangos oldalról mutat link. Esetünkben több mint 100 helyre történt meg a regisztrálás, elég szép felkerülési aránnyal. A rangos jelző is kulcsfontosságú tényező a linképítéssel kapcsolatban, ugyanis a Google minden honlapot és oldalt rangsorol, ami azt jelenti, hogy kap egy pagerank, vagyis röviden PR értéket. Minél nagyobb egy adott oldal PR értéke, annál rangosabb oldalnak számít a Google számára, és számunkra annál nagyobb előnyt jelent, ha felkerülünk rá. Sőt, jó honlappal és keresőoptimalizálással saját cégünk honlapjának az értékén is javíthatunk. Ez történt az Ybl Szakközépiskola esetében, amely tevékenységünk összesített eredményeként megtriplázta honlapja látogatóinak a számát, és megkapta a PR5-ös értéket. Ez már csak azért is fontos, mert az Adwords hirdetéseknél kedvezőbb pozícióba kerülhetünk, vagyis egyszerűen kevesebbet kell fizetnünk egy átkattintás után. De erre részletesebben majd később az Adwords hirdetéseknél térek ki…


Közösség építés és kommunikáció: Ez a két kifejezés ma az online marketing nélkülözhetetlen elemei. Az Ybl Szakközépiskolánál először is indítottunk egy IWIW-es és egy Facebook-os oldalt, ugyanis a mai fiatalok nagy része a közösségi oldalakon éli a szabadidejét, ezért haladnunk kell a korral, és csatlakoztatnunk kellett az iskolát ezekhez az oldalakhoz. Majd hírfolyamot indítottunk a Twitter segítségével, ahol minden aktuális információt röviden és gyorsan közölni tudunk. Kérésre ez a hírfolyam magára a honlapra is kihelyezhető! Legutóbbi twitt például:

Az Ybl Szakközépiskola a Szakképzési Hozzájárulásokat szívesen fogadja a 2011-es évben is! http://www.yszi.hu/fejlesztesi-tamogatasok

 
 
Csak egy rövid kérdés:
  • Tudta, hogy a Twitteres hírfolyamot, és a közösségi oldalakon (Facebook) létrehozott profiloldalunkon közzétett információkat, és honlapunkra hivatkozó linkeket ugyanúgy látja és meg is jeleníti a Google a találati listájában? Mindez jó kiegészítőként szolgálhat honlapunk linképítési strarégiájához!

Majd indulhatott a tényleges kommunkikáció a NeoSoft E-mail Marketing rendszerének segítségével, vagyis a hírlevelek. Az iskola hetente, kéthetente hírlevelet küld diákjainak és tanárainak, illetve a hírlevélre feliratkozóknak az aktuális iskolai hírekről, tanfolyamok indulásáról stb. Ma a kommunikáció, vagyis mondhatnánk úgy is, hogy a hírlevelek korát éljük. Aki számítógéppel dolgozik, az nem tudja elkerülni, hogy naponta több hírlevelet is kapjon, amikből akár számára érdekes dologról is értesülhet.

 
Végül pedig azért, hogy minél többen megtalálják a honlapot és még jobb pozíciót érjünk el a Google találati listájában, megtámogattuk a fentieket  egy kis hirdetéssel is, amelynek ma az egyik legkorszerűbb formája az Adwords, a Google Internetes hirdetési formája.
 
Ismét jönnek a kérdéseim:
  • Tudja Ön, hogy mi az az Adwords hirdetés? Sok embernek fel sem tűnik, hogy például egy Google keresés alkalmával a kidobott találati lista tetején rózsaszínes sávban, és jobb oldalt, a találati lista mellett szponzorált hirdetések szerepelnek. Ez nem más, mint az Adwords, ami az egyik legismertebb webkereső által, a Google által üzemeltetett, klikkelés alapú on-line hirdetési rendszer. Az Adwords-nél mindenki saját maga adhatja meg, mennyit hajlandó fizetni egy olyan látogatóért, aki a hirdetésére klikkelt, illetve azt is megadhatja, hogy mekkora összeget szán hirdetésre egy nap. Valójában egy kulcsszóra történő klikkelés díját a verseny határozza meg. Csak akkor fizetünk, amikor egy felhasználó, aki az általunk megadott kulcsszóra keresett rá a Google-ban, ráklikkel a hirdetésünkre. A keresési kulcsszavak mellett teljes mértékben kontrollálhatjuk, hogy hirdetéseink milyen országokban, milyen nyelveken, pontosan mely napszakban jelenjenek meg. Ami még ennél is fontosabb, a hirdetési költségek is teljes mértékben szabályozhatóak, és rugalmasan alakíthatóak. Összefoglalva, a Google Adwords-ben kulcsszavakat lehet megvásárolni, és licitálni  lehet rájuk, aki többet ad egy átkattintásért az följebb kerül. Az Adwords-ben csak az átkattintás után kell fizetnünk (átlag 40 - 150 Ft / átkattintás), vagyis csak a ténylegesen a honlapokra látogatók után fizetünk, ami hasonló lehetne az írott sajtónál ahhoz, hogy csak azok után az érdeklődők után fizetnénk hirdetésünkért egy újságban, akik ténylegesen elolvassák az ott közzétett reklámszövegünket ,és érdeklődésükkel megkeresnek bennünket. Arról nem is beszélve, hogy ügyfeleink egyre többen azért válasszák ezt a reklámozási és megjelenési lehetőséget, mert ma már mindenki az Internetet böngészve igyekszik rátalálni a megfelelő információkra, tanfolyamokra, termékekre, szépen-lassan kiszorítva ezzel minden mást…

Reméljük, hogy a fenti példánkkal felkeltettük érdeklődését a keresőmarketing és a honlap-optimalizálás iránt! Bármikor állunk az Önök rendelkezésére: Meglévő honlap fejlesztése vagy átalakítása, e-mail marketing: hírlevelek, keresőoptimalizálás, adwords hirdetések.

KÉRJEN TŐLÜNK AJÁNLATOT vagy tegye fel kérdését!

Ajánlatkérés

 

Üdvözlettel:

Kárász Balázs
ügyvezető
NeoSoft Kft.

Telefon: +36 22 503 603
E-mail: info@neosoft.hu